M. G. Moore and . Greg-kearsley, Distance Education: A Systems View, 2005.

C. Belmont and . Wadsworth,

J. Gerstein, The flipped Classroom : the full picture, Kindle Edition, 2012.

S. Wheeler and R. Gerver, Learning with 'e's: educational theory and practice in the digital age, 2015.

J. Canonne, J. Bécar, A. Fratu, and M. Fratu, Are local teachers required within moocs sessions? 10th International Technology, pp.2340-1079, 2016.

J. C. Canonne, J. Bécar, L. Vermeiren, and B. Delporte, Revue des départements de génie électrique et informatique industrielle, N°87, pp.7-9, 2016.

J. P. Becar, J. C. Canonne, E. Cartignies, M. Fratu, A. Fratu et al., Three experiments of learning by examples, 9h International Technology, pp.2340-1079, 2015.

J. P. Becar, J. C. Canonne, F. Robert, E. Cartignies, M. Fratu et al., Trois expériences d'apprentissage par les problèmes, pp.12-13, 2015.

M. Metz, S. Lê-hung, M. Pélissier, C. Kennel, and S. , Le projet : les pratiques en IUT, L'Harmattan, pp.978-980, 2016.

B. Delporte and J. Bécar, La pluridisciplinarité par exemple, GESI revue des Départements Génie Electrique et Informatique Industrielle, vol.83, pp.9-16, 2014.