Skip to Main content Skip to Navigation
Conference papers

Vers une démarche de pédagogie active pour l’enseignement de l’IHM : définition d’un protocole d’atelier de maquettage rapide

Abstract : We present a protocol and behavior patterns derived from workshops organized for the definition of HMI. In the second edition of the workshop, the participants are students of a Bsc in computer science. The analysis of the students’ satisfaction confirms that teaching HMI through a workshop is more challenging for students.
Document type :
Conference papers
Complete list of metadata

https://hal-uphf.archives-ouvertes.fr/hal-03479540
Contributor : Julie Cagniard Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, December 14, 2021 - 1:19:07 PM
Last modification on : Friday, January 21, 2022 - 3:34:14 AM

Identifiers

  • HAL Id : hal-03479540, version 1

Citation

Véronique Heiwy, Frédéric Vanderhaegen, Christophe Kolski. Vers une démarche de pédagogie active pour l’enseignement de l’IHM : définition d’un protocole d’atelier de maquettage rapide. Actes complémentaires Démonstrations et Poster, Conférence Ergo-IA, Oct 2014, Bidart-Biarritz, France. ⟨hal-03479540⟩

Share

Metrics

Les métriques sont temporairement indisponibles